Optimization of economic-logistic activity of pastry enterprise
Keywords:
logistic, optimization, competitiveness, distributive center, route of motion of transport vehicles, analysis of financial activity of enterpriseAbstract
The article analyzes the status and trends of the confectionery market in Ukraine. The features of the competition between the major domestic manufacturers of confectionery products. In this paper we used the method of optimization of freight traffic. Particular attention is paid to the definition of the role and place of the distribution center, as well as the formation of an optimal supply chain due to the effective operation of the logistics center as an example of "software" Conti ". Pointed out that the strategic objective of Ukrainian enterprises is its entry into the market of European consumers. The analysis of the main indicators that confirm the company's ability to fund its activities in full. Also used marketing tools, namely, SWOT-analysis, for scientific substantiation competitive position of the analyzed company. Note that the application of the concept of logistics industry is due to lack of scientific support management decision making, optimization and practical efficiency, the need to use highly advanced techniques and management models in the Ukrainian economy.References
Офіційний сайт АТ “ВО “КОНТІ” .http://www.konti.com/ru
Зайцев Е.И. Модель функционально-структурной надежности цепи поставок / Е.И. Зайцев, А.А. Бочкарев // Logistics and Supply Chain Management: Modern Trends in Germany and Russia: IV, 2009. – 19 с.
Крикавський Є.В. Прикладні аспекти управління запасами / Є.В. Крикавський //Логістика: проблеми й рішення. – 2013. - № 3(4). – С. 20-30.
Передерій А.О. Алгоритми та системи оптимальної автоматичної кільцевої маршрутизації / Передерій А.О., Кір`янов О. Ф. – Вісник КрНУ ім. Михайла Остроградського. – 2013. – Вип. 3. - № 80. С. 142-147.
Струтинська І. Класифікаційні ознаки в діяльності логістичних центрів [електронний ресурс] / І. Струтинська // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2012. — Вип. 2 (7). —С. 299-307. — Режим доступу до журналу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2012/12sivdlc.pdf.
Цал-Цалко Ю. С. Фінансовий аналіз [текст] : підручник / Цал-Цалко Ю. С. – К. : Центр учбової літератури, 2011. – 566 с.
Шестак О.В. Сучасний стан та тенденції розвитку кондитерської галузі / Шестак О.В. // Вісник НТУ «ХПІ». – 2013. – № 6(980). – С. 132-137.
SWOT-аналіз – основа формування маркетингових стратегій: навчальний посібник / За ред. Л.В.Балабанової. – 2-ге вид., випр. і доп. – К.: Знання, 2005. – 301 с.