The role of advertising in the formation of modern image of bank

Authors

  • Y. Kryvych Українська академія банківської справи
  • F. Ushkalova Українська академія банківської справи
  • Yu. Gribkova Українська академія банківської справи

Keywords:

advertising, promotions, advertising budget, indirect costs, non-price methods, image bank

Abstract

The theoretical and practical foundations of the advertising process of banks are analyzed in the article. The concept of "banking advertisement" and its types (advertisement of banking products, bank itself and advertisement of needs) is defined. It is determined that domestic banks substantially pay attention to advertisement of their services, and only then directly of the bank and formation of future needs. It is determined how advertisement affects the image of bank. The structure of costs and forms of advertising costs in the banking business are investigated. It is also investigated the features of anti-crisis advertising of banks, in particular, it is shown that today banks are not only trying to keep their own country's defence, but also offer special product programs that allow people to engage in this process. It is proved that a successful banking advertising - is always an integrated solution of several interrelated tasks: creation of the image and information about banking products, attraction of new customers and creation of a positive image in the eyes of the public, simultaneous display of stability and dynamics.

Author Biographies

Y. Kryvych, Українська академія банківської справи

к.е.н., старший викладач кафедри банківської справи

F. Ushkalova, Українська академія банківської справи

слухач магістратури

Yu. Gribkova, Українська академія банківської справи

слухач магістратури

References

Джефкинс Ф. Реклама [Текст] / Ф. Джефкинс // Учебное пособие.- Издательство: Юнити-Дана, 2012 г.- 544 с.

Васильєва Т.А. Антикризовий маркетинг як складова стратегічного управління банком [Електронний ресурс] / Т.А. Васильєва, Я.М. Кривич // Збірник тез доповідей VІI Міжнародної науково- практичної конференції «Маркетинг інновацій і інновації в маркетингу». 26-28 вересня 2013 року. – Суми : ТОВ «ДД «Папірус», 2013. – С.42-43. Режим доступу: http://dspace.uabs.edu.ua/jspui/handle/123456789/10210

Широкова, М.С. Дослідження економічної поведінки споживачів банківських послуг [Текст] / М.С. Широкова // Вісник Харківського національно університету ім..В.Н. Каразіна. – 2011. - №941. – С.177.

Косар, Н.С. Особливості просування банківських продуктів [Текст] / Н.С. Косар // Національний університет «Львівська політехніка». – 2008. - №23.- С.16.

Які рекламні акції у банківській сфері є найцікавішими? [Електронний ресурс].- Режим доступу: http://ua.prostobankir.com.ua/marketing_reklama_pr/ - 10.01.2013. - Назва з екрана

Рекламні секрети банківських послуг [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://www.ufin.com.ua/analit_mat/gkr/017.htm /. - 19.09.2011. - Назва з екрана.

Фінансові послуги [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://www.adme.ua/finansovyeuslugi/page9/. – Назва з екрана.

Реклама банків і вся правда про неї [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://groshi-vkredit.org.ua/reklama-bankiv-i-vsya-pravda-pro-neji.html- Назва з екрана.

Гузь, М. М. Аналіз останніх тенденцій національної банківської реклами [Електронний ресурс] / М. М. Гузь // Проблеми і перспективи розвитку банківської системи України : зб. наук. пр. / Державний вищий навчальний заклад "Українська академія банківської справи Національного банку України". – Суми, 2007. – Т. 17. – С. 253–260. Режим доступу: http://dspace.uabs.edu.ua/jspui/handle/123456789/6010

Васильєва, Т. А. Оцінювання ефекту від застосування маркетингових комунікацій банку [Електронний ресурс] / Т. А. Васильєва, О. В. Радченко, Я. М. Кривич // Економічний часопис-ХХІ. – 2014. – №7-8(1). – С. 65-69. Режим доступу: http://dspace.uabs.edu.ua/jspui/handle/123456789/12313

Issue

Section

Articles