Valuation parameters of the competitive position of insurance companies

Authors

  • M. E. Ionin Донецький національний університет

Keywords:

competition, the market environment, competitive position, the insurance company, the parameters estimation of potential

Abstract

The article deals with the methodological, conceptual and methodological approaches to the characterization of assessing the competitive position of insurance companies, tailored insurance business, the insurance market structure and features of an insurance product. The question of competition as the driving mechanism for the development of market relations, defined because of the specificity and the state of the Ukrainian insurance market. It is proved that the structure of the insurance market is very heterogeneous, despite the high versatility of an insurance product. Competitive position of an insurer is considered as part of the insurance market in which each company provides engaging, formation and development of the resource base in the implementation of the chosen strategy. The dependence of the position of the time should be considered in the development of expert approaches to assessing and establishing its borders. The main parameters of assessing the market position of the insurer as an integrated index of competitiveness. A number of indicators based on the financial and operating statements of the insurer.

Author Biography

M. E. Ionin, Донецький національний університет

аспірант

References

Клейнер Г.Б. Рыночные отношения в современной экономике/Г.Б.Клейнер//Горизонты экономики, 2011, № 1, С. 11-24

Суска А. А. Конкурентный потенциал как категория конкуренции и объект управления/ А. А. Суска // Молодой ученый. — 2012. — №12. — С. 277-279.// http://www.moluch.ru/archive/47/5837/

Янгирова С.М. Конкуренция и социальная адаптация в трансформирующемся обществе/ С.М.Янгирова//Електронний ресурс: режим доступу: www.dlib.rsl.ru/loader/view/01003279033.pdf

Гаманкова О.О. Ринок страхових послуг України: теорія, методологія, практика: [монографія]/ О.О. Гаманкова. - К.: КНЕУ, 2009.-283 с.

Підсумки діяльності страхових компаній: Електронний ресурс: режим доступу: http://forinsurer.com/

Кулінічев П.К. Оцінка факторів впливу на конкурентну позицію підприємства/ П.К. Кулінічев // Вісник НТУ „ХПІ”. Серія: Технічний прогрес і ефективність виробництва. – Х.: НТУ „ХПІ”. - 2013. - № 45(1018) - С. 69-75.

Офіційний сайт Інституту аналізу ризиків //www.iar.in.ua

Кравчук Г.В. Підходи до оцінки конкурентоспроможності страхової послуги як елементу комплексної оцінки страхової фірми/Г.В.Кравчук//Механізм регулювання економіки. – 2010, №3, Т. 2. – С. 87 – 91

Issue

Section

Articles