Збутова і комунікаційна політика банку на ринку кредитних продуктів для фізичних осіб і оцінка їх ефективності
Ключові слова:
банки, банківська система, збутова політика, комунікаційна політика, кредити, кредитний портфель, проблемні кредити, позичальники, домогосподарства, імідж банку, реклама, потенціалАнотація
У статті дана оцінка і пояснено причини сучасного стану портфеля кредитів домогосподарств у банках України; запропоновано механізм вибору зони дії банк, який передбачає методики оцінки потенціалу зростання клієнтської бази банку, привабливості для потенційних позичальників - фізичних осіб його нової точки збуту і кредитних продуктів; економічного потенціалу в обраній зоні своєї дії. Доведено, що значне місце в забезпеченні збуту споживчих кредитів відіграє комунікаційна політика банку та інструментарій її реалізації. Особливу увагу приділено рекламі як найбільш сприйманого споживачами інструменту просування банківських продуктів на ринок. Запропоновано банкам більш активно використовувати можливості всесвітньої мержі Інтернет як зручного і економічного каналу поширення інформації про банк та його кредитні продукти. На думку авторів, слід використовувати різні заходи стимулювання збуту та налагодити двосторонній зв'язок з потенційними та наявними клієнтами банку, забезпечити клієнту можливість отримати відповіді на свої питання по Інтернету або по телефону. Для визначення економічної ефективності збутової та комунікаційної політики банків на ринку кредитів у статты узагальнені методи її оцінки.Посилання
Аналітичний огляд банківської системи України за 2014 рік. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://rurik.com.ua/documents/research/bank_system_4_kv_2014.pdf
Дані фінансової звітності банків України Відстрочення для військовослужбовців та резонансний злочин. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.bank.gov.ua/control/uk/publish/category? cat_id= 64097
Банки в стадії ліквідації. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.bank.gov.ua/control/uk/ publish/article?art_id=75473&cat_id=40259.
Кириченко О.А. Банківський менеджмент: Навч. посібник / О. А. Кириченко, І. В. Гіленко, С. Л. Роголь. / К.: Знання-Прес, 2002.
Бронникова Т. С. Маркетинг: Учебное пособие / Т.С. Бронникова, А.Г. Чернявский. - Таганрог: Изд-во ТРТУ, 1999.
Фут Н. Майбутнє медіа - зараз / Н. Фут // Маркетингові дослідження в Україні. - 2008. - № 3 (22).
Крайнікова Т. Профіль українського інтернет-користувача / Т. Крайнікова / Вісник Книжкової палати - 2014. - № 2.
Топ-10 країн Європи за кількістю інтернет-користувачів [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http: www.internerworldstata.com/stats4.htm.
Рейтинг провайдерів України за 6 місяців 2012 року За матеріалами досліджень консалтингових компаній IKS-consulting та Expert & Consulting (E&C).
[Електронний ресурс]. - Режим доступу: // (http://www.internetworldstats.com.
Аналіз Інтернет – аудиторії. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http:// www.inau.org.ua/252.3286.0.0.1.0.phtml
Україна посідає третє місце з кінця за вартістю домашнього інтернету - серед 160 країн. [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://news.finance.ua/ua/~/1/0/all/2012/12/09/292574.
Исин Ж. М. Ключевые вопросы маркетинговой стратегии в банковской сфере / Ж.М. Исин // Маркетинг в России и за рубежом. - 2009. - № 5 (73).
Матвієць М.В. Оцінка економічної ефективності рекламної діяльності фінансових установ / М.В. Матвієць // Фінанси і кредит. – 2011. - №2.
Гаврилов Д.А. Оценка эффективности банковской рекламы / Д.А. Гаврилов // Маркетинг в России и за рубежом. - 2006. - № 4.
HR-Portal [Електронний ресурс]. – Режим доступа: http://hr-portal.ru/
Иванова Ю.Н. Экономическая статистика. Учебник для вузов / Под. ред. Ю.Н. Иванова. М.: Инфра – М., 2001.