Досвід державного регулювання і підтримки розвитку малого підприємництва в країнах-членах Європейського Союзу.

Автор(и)

  • O. Iefremova KNUTE

Ключові слова:

мале підприємництво (МП), критерії МП, напрямки державної підтримки, методи державного регулювання, банківське кредитування, іноземні інвестиції, кредитні програми, якісний малий бізнес, франчайзинг, брендинг

Анотація

В статті розглянуто мале підприємництво (МП) як суттєву частину економічної системи, яка реалізує, окрім бізнес-функції, ще і соціальну – організацію самозайнятості, створення нових робочих місць, підвищення рівня сукупного доходу всіх верств населення та професійної освіти. Розглядаються трансформаційні етапи розвитку МП, мотивація виникнення МСП, умови виникнення багатоустрійної економіки, ефективне інституціональне середовище для розвитку МП, вигідні альтернативні способи почати свій бізнес. Демонструється, що сьогодні передовий досвід державної підтримки МП в країнах ЄС реалізує низку спрямувань щодо формування інфраструктури його підтримки і розвитку; встановлення системи пільг і прозорої системи оподаткування; наявності фінансово-кредитної підтримки; пошуку нових можливостей гривневого кредитування великої кількості кредитних програм зі сторони МФО; покращення доступу до нових ринків та інтернаціоналізації, а також у межах інформаціалізації МП; встановлення напрямків підтримки МП за регіональними програмами розвитку; наявності стратегічних напрямів співробітництва з великими підприємствами; удосконалення механізму розвитку якісного МП на основі франчайзингу і брендингу та інші напрямки підтримки. Відмічається необхідність подальших досліджень, що спрямовані на мотивацію й стимулювання до активного інноваційного розвитку МП як рушійного фактору інтенсивного розвитку бізнесу.

Біографія автора

O. Iefremova, KNUTE

Post graduate student of Economic Theory and Competition
Policy Department

Посилання

Державна служба статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua.

Кравець О.В. Досвід підтримки малого та середнього підприємництва в країнах- членах Європейського Союзу / О.В. Кравець. // БізнесІнформ. – 2016. – №11. – С. 54–60.

Про схвалення Концепції Загальнодержавної програми розвитку малого і середнього підприємництва на 2014-2024 роки: розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.08.2013 № 641-р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/641-2013-р.

Лондар С.Л. Міжнародний досвід податкового регулювання та підтримки малого та середнього підприємництва (МСП) / С.Л. Лондар, К.В. Кузнєцов. – 2016. – С. 1–18.

Біла І.С. Світовий досвід державного регулювання підприємництва / І.С. Біла, Н. М. Салатюк. – 2016. – С. 1–14.

Тимошенко О.В. Закордонний досвід державного регулювання та підтримки малого та середнього підприємництва / О.В. Тимошенко. // Інвестиції: практика та досвід. – 2014. – №13. – С. 142–146.

Communication from the commission to the European Parliament, 2020 action plan. URL: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/ ?uri=CELEX:52012DC0795

Promoting entrepreneurship. URL: https://ec.europa.eu/growth/smes/promotingentrepreneurship_en

Transfer of businesses. URL: https://ec.europa.eu/growth/smes/promotingentrepreneurship/advice-opportunities/transfer-business_en

Entrepreneurship and Small and medium-sized enterpris¬es. URL: http://ec.europa.eu/growth/smes/

Нова Європейська стратегія Європа 2020. URL: http://eulaw.ru/content/307

Adapting legislation to minimize regulatory burdens for SMEs: best practice examples. URL: http://ec.europa.eu/smart-regulation/impact/best_practices_examples/ docs/eu/lighter_regimes_for_smes_oct_2013.pdf

Кучерова Г.Ю., Покатаєва О.В. Стратегічне планування розвитку оподаткування в країнах ЄС. / Г.Ю. Кучерова, О.В. Покатаєва // Економічний вісник Донбасу. - 2015. - № 2 (40). - С. 88–95.

The Small Business Act for Europe. URL: https://ec.europa.eu/growth/ smes/businessfriendly-environment/small-business-act_en

Дивеєв-Кириленко О.Р. Проблеми розвитку малого і середнього бізнесу в Україні: монографія /Дивеєв-Кириленко О.Р.; М-во освіти і науки України, Терноп. нац. екон. ун- т. - 2-ге вид. випр. і доповн. - Т. : ТНЕУ, 2013. - 255 с.

EU funding programmes. URL: http://europa.eu/youreurope/business/fundinggrants/access-to-finance/index_en.htm

Богута Н. Малому – помалому / Н. Богута // Деньги. – 2016. - №18 (332). – С. 24-27.

SMEs’ access to markets. URL: https://ec.europa.eu/growth/smes/access-to-markets_en

Франшиза: пропуск на рынок. URL: http://www.event-franshiza.ru/ Chto_takoe_franshiza 20. Клифтон Р., Симмонз Дж. и др. Бренды и брендинг. М.: ЗАО «Олимп-бизнес», 2008. - 348 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті