Фінансовий аспект управління маркетинговим потенціалом вищих навчальних закладів.

Автор(и)

  • I. Snisarchuk Донецький національний університет імені Василя Стуса

Ключові слова:

вища освіта, маркетинг, фінансове забезпечення, управління маркетинговим потенціалом, джерела фінансування, кошторис

Анотація

У статті розглянуто фінансовий аспект управління маркетинговим потенціалом вищих освітніх закладів. Досліджено рівень видатків на утримання державних вищих навчальних установ за останні п’ять років, проаналізована динаміка фінансування. Здійснено аналітичний огляд питомої ваги витрат на вищу освіту у відсотках до ВВП, і загальних освітніх видатків. Проаналізовано кількість навчальних закладів України за формами власності. Розкрито особливості фінансового забезпечення вищих державних, кооперативних та приватних закладів освітнього простору. Визначено важливість та необхідність управління маркетинговим потенціалом в організаціях. Наведено етапи управління маркетинговим потенціалом, та встановлено необхідність фінансового забезпечення, планування та контролю управлінських процесів. Запропоновано варіанти розширення джерел фінансування управління маркетинговим потенціалом. Встановлено взаємозв’язок форми власності та обсягів фінансових надходжень вищих освітніх установ. Запропоновано законодавче виокремлення маркетингової статті видатків в кошторисах організацій для забезпечення фінансування розвитку та управління маркетингового потенціалу.

Біографія автора

I. Snisarchuk, Донецький національний університет імені Василя Стуса

аспірантка

Посилання

Управління маркетинговим потенціалом підприємства: кол. моногр. Донецьк, 2005. 144 c.

Васильківський Д.М. Сучасні засади управління маркетинговим потенціалом. Наука й економіка. 2011. №2. С. 60- 64.

Должанський І.З., Загорна Т.О. Управління потенціалом підприємства. Київ. 2006. 362 с.

Герасимчук В. В., Кузьменко О. Ю. Маркетинговий потенціал підприємства в умовах сучасного ринку. Вісник Чернігівського державного технологічного університету. Серія : Економічні науки. 2013. № 4. С. 178-181. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vcndtue_2013_4_25 (дата звернення 07.11.2017).

Телишевська Л. І., Комишан О. І., Сергеєв С. С. Маркетинговий потенціал у підвищенні прибутковості підприємства. Mechanism of Economic Regulation. 2012. № 3. С. 126-132. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mre_2012_3_16 (дата звернення 08.11.2017).

Гросул В.А. , Артеменко С. В Обґрунтування стратегії розвитку торговельних підприємств у процесі стратегічного управління маркетинговим потенціалом. Бізнес Інформ. 2013. № 11. С. 359-366. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2013_11_61 (дата звернення 09.11.2017).

Наденко С.І. Інструментарій управління маркетинговим потенціалом. Економічний аналіз. 2014. Т. 15(1). С. 128-133 . URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecan_2014_15(1)__15 (дата звернення 09.11.2017).

Офіційний сайт Державного комітету статистики України. Київ, 1998- 2017. URL: www.ukrstat.gov.ua (дата звернення 11.11.2017)

Конституція України: Закон України від 28.06.1996 № 254к/96-ВР в редакції від 15.05.2014 р. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/ (дата звернення 12.11.2017).

Балабанова Л.В., Мажинський. Р.В. Управління маркетинговим потенціалом підприємства. Професіонал ВД. 2006. 288 с.

Касич А.О. Особливості фінансування вищої освіти в Україні та інших країнах світу. Електронне наукове фахове видання "Ефективна економіка". URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2587 (дата звернення 13.11.2017).

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті